30 Temmuz 2017 Pazar

Ordaydım.... Mexiko Uçuş....

Ordaydım...

Her blog ta söylediğim gibi gezmek istiyorsanız mutlaka yabancı diliniz olmalı. İllede İngilzce olsun diyorum. Çünki dünyanın neresine giderseniz gidin mutlaka İngilizce konuşan birisiyle karşılaşırsınız...












Amerika kıtasında İspanyolca da geçerli Ama illede İngilizce ve ardından Latin Amerika gibi ülkelerde İspanyolca da yeterli olur...

Mexika hevesi beni yıllar öncesinden esiri olarak almıştı. Maya ların yapıları çok ilgimi çekmişti. Ve sonra konu hakkında araştırmalar yaptım. Uçuş ve hotelleri araştırdım.

Kendi bütçeme göre birşeyler buldum ve hemen okeyledim...

München - Paris - Cancun arası uçuş 14 saat dediler benim için fark etmezdi..

Münchenden Paris e uçtum ve Pariste birkaç saat bekledikten sonra nonstop Cancun...

Bazı şirketler München Amerika da herhangi bir şehirden aktarmalı Cancun a ucuyor. Bu tür biletiniz varsa mutlaka Amerikaya giriş için ESTA almanız gerekiyor. Chek in yaparken size soruyorlar ve göstermeniz gerekiyor belgenizi.

Amerika ya ister transit ister tatil için gidin mutlaka Esta almanız gerekiyor. Gerçi çoğu ajantalar size bunu bildiriyorlar ve sizin için alıyorlar ama yinede biz söyleyelim. İnternet üzerinden aldığınız bir seyhatta birçok yazılar geliyor ve çoğu okunmuyor. Onun için mutlaka Esta alınız ve emin tarafta olunuz. Adres https://esta.cbp.dhs.gov/esta/  Kaydınızı yaptırdıktan sonra bir iki günde cevap geliyor. Bu çevabı yazıcınız ile yazdırın ve dosyalarınıza ekleyin..

Ve uçuşumuz yağmurlu bir gün Paris ten başlıyor...


Oldukca sakin bir uçuş yaşadık. Gök yüzüne bakıyorsun mavi, aşağı bakıyorsun mas mavi resmen mavi bir dünya nın içinde olduğunuzu görüyorsunuz. Fransız havayolları nın servisi çok güzel yiyecekler içecekler sınırsız, hostesler çok iyiler.


Ve ister istemez düşünüyorsunuz, yıllar önce insanlar gemilerle bu yolları aylarça süren deniz yolculuğuyla yapıyorlardı. O denizin kimi zaman sakin kimi zaman fırtınalı halinde yaşam mücadelesi vererek yeni dünya ya ulaşıyorlardı. 

Ve 14 saat gibi bir zaman diliminden sonra 
Mexiko Cancun havalimanına vardık...



Havalimanında hoteli görevlileri karşıladılar ve araç ile hotelimize gittik. 


Cancun harika bir şehir çok güzel bir yer. Yemyeşil her taraf ağaçlarla dolu, yeşillik yakışıyor bu ülkeye. Zaten Yucatan bölgesi Mexika nın en gözde 
yerlerinden.

Dünyanın öteki uçunda oluduğumu düşününce bir hoş oluyor insan. 


Dünya nın en güzel sahillerinden sonra tabiki asıl Mexika ya gelişimiz Maya tapınakları. Ve hemen hazırlıklarımı tamamlayıp kendimi Cancun otobüs durağına attım. Oradan dolmuş ile Maya kültürünü keşfe doğru ilerledim...

ve 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ordaydım Hindistan

Ordaydım... Bu seferki yolumuz Hindistan. Çok göremek isteğim bir ülke değil aslında ama o Taj Mahal ı illede görmek istiyordum. Bu sefer ...